U Puli se od 13. do 15.studenog 2025. održao 14. stručno-metodički skup „Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi“. Predavači i voditelji radionica bili su istaknuti sveučilišni profesori iz Hrvatske, učitelji i nastavnici praktičari te savjetnici Agencije za odgoj i obrazovanje. Cilj ovog skupa bio je unaprijediti razumijevanje matematičke domene Brojevi kroz istraživanje inovativnih i učinkovitih metoda poučavanja i vrednovanja. Poseban naglasak stavljen je na analizu njihove primjene u nastavi i procjenu njihovog utjecaja na učenike i njihov matematički razvoj. Kroz predavanja, izlaganja, radionice i diskusije, sudionici su imali priliku razmijeniti ideje i iskustva, steći nove uvide u metodičke pristupe poučavanju brojeva te obogatiti svoje nastavne prakse. Učitelj matematike i fizike naše škole, Vjekoslav Jakopec, je u suradnji s kolegicom učiteljicom matematike i fizike Dubravkom Despoja iz OŠ Frana Galovića iz Zagreba održao priopćenje Dijeljenje broja s ostatkom kao osnova modernih kriptografskih algoritama.
Dijeljenje broja s ostatkom važan je matematički koncept koji učenicima pomaže razvijati logičko i apstraktno razmišljanje te se često primjenjuje u svakodnevnim situacijama. Na ovom se temelju razvija modularna aritmetika koja omogućuje razumijevanje poznatih kriptografskih sustava poput Cezarove šifre, ali i kreiranje vlastitih šifri. Uvođenjem osnovnih pojmova kriptografije učenici otkrivaju stvarne primjene matematike, posebno u području internetske sigurnosti, zaštite privatnosti i lozinki. Kroz izradu vlastitih ključeva te slanje i dešifriranje poruka učenici razvijaju radoznalost, suradnju i sigurnosnu pismenost, uz zaključak da matematika može biti zanimljiva i iznimno korisna u svakodnevnom životu.
Ovim priopćenjem predstavljen je i primjer uspješne međužupanijske suradnje dvoje kolega iz različitih županija (Grad Zagreb i Zagrebačka županija) kroz koju je razvijena aktivnosti za poticanje sigurnosne pismenosti i primjene matematike u stvarnim situacijama. Prezentiranom aktivnošću pokazalo se kako se može potaknuti inovativnost, unaprijediti kvaliteta nastave te osnažiti profesionalna zajednica. Ovakav oblik suradnje pokazuje koliko je važno povezivanje te razmjena znanja i ideja među učiteljima.













